weboldal és webáruház készítés Budapesten

webáruház készítés, weboldalkészítés

MILYEN LEGYEN A WEBÁRUHÁZAD?

Ha a látogatók megtalálják a webáruházadat, de egy olyan oldalra csöppennek, ahol nem igazodnak el, nem találják a termékeket, nincs róluk megfelelő leírás, vagy rá sem jönnek, miként tudnak rendelni, akkor otthagyják az oldaladat, mert van még bőven lehetőség a vásárlásra máshol. Ezért a webáruház készítés során figyelned kell arra, hogy a webáruházad

1. LEGYEN EGYSZERŰ! A zsúfolt és rendezetlen weboldalakat nem szeretik az emberek. Értjük persze, hogy a webáruházadban sok a termék és sok ezekről az információ, ez azonban nem lehet mentség arra, hogy ne legyen egyszerű, rendezett képet nyújtó az oldal. Az egyszerű weboldalaknak általában jobb a konverziós arányuk. A zsúfolt oldalak viszont csak fárasztják az embereket. A legtöbbször nem a sok szöveggel van a gond, hanem ahogy elrendezik az információt. Fontos, hogy a különböző termékek különböző oldalakra kerüljenek, számít a megfelelő whitespace, a betűtípus, de az még inkább, hogy a tényleg felesleges dolgokat eltávolítsd az oldalról. Ha nem tudod, hogy mit dobj ki, akkor az adatokra figyelj, vagyis, hogy melyek a legjobban fogyó termékeid, és melyek hozzák a legtöbb nyereséget!

2. KELLENEK A DEDIKÁLT MENÜK Érdemes a megszokott termékkategóriákon kívül olyan menüpontokat is felvenni a lehetőségek közé, mint az új termékek, a kiemelt termékek, a legkeresettebb termékek és a promóciók. Ezzel a vásárlóknak segítünk, hogy könnyebben megtalálják, amit keresnek, például a leárazott vagy az új termékeket.

3. EGY FIGYELEMFELKELTŐ KERESŐMEZŐ Sok olyan vásárló van, aki már azelőtt tudja, hogy mit akar nálad vásárolni, hogy keresgélne a webáruházadban. Az ő számukra meg kell teremteni annak lehetőségét, hogy könnyen megtalálják az általuk megvenni kívánt terméket. Ezért kell egy jól működő, könnyen észrevehető keresőmező az oldaladra.

4. FELHASZNÁLÓBARÁT FELÜLET Ne csak a főoldallal foglalkozz, az egyes aloldalaknak, termékoldalaknak is egyszerűnek, használhatónak kell lenniük, a látogatóknak könnyen el kell igazodniuk rajtuk. Ha túlságosan bonyolultak, azzal elriasztod a vevőket. A termékoldalak kialakítására a következő fejezetben visszatérünk.

5. A MEGFELELŐ TERMÉKFOTÓK A webáruházak legnagyobb hátránya a valós boltokkal szemben, hogy az emberek a vásárlás előtt nem tudják kézbe fogni a termékfotónak. Ez kell kompenzálni a minél jobb képekkel. A termékfotóknak olyan hűen kellene tükrözniük a valóságot, amennyire csak lehetséges. Legyenek a képek jó minőségűek, kellően nagyok, legyenek láthatók minden szögből, legyenek zoomolhatók, hogy minden részletet meg tudjanak nézni a felhasználók, és ha a termék felvehető vagy használható, akkor használat közbeni képek is legyenek láthatók. Ezáltal sokkal könnyebbé válik a vásárlás.

6. RÉSZLETES TERMÉKLEÍRÁS A fotók mellé természetesen egy olyan termékleírásnak kell kerülni, mellyel el tudod adni a terméket. Egy ruha mellé persze nem sok szöveg kell, hiszen jórészt a kép adja el. Egy elektronikai terméknél viszont elkelhet a részletes leírás. Ha egy vásárló egy fizikailag létező üzletben vesz egy elektronikai terméket, akkor elkezdi róla kérdezgetni az eladót. Ezért célszerű megfogalmazni már a leírásban, hogy mit tud, és miben más, mint a többi hasonló termék.

7. KÖNNYEN ELÉRHETŐ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT Mivel egy webáruházban nincsenek eladók, viszont a vevőknek ettől még lehetnek kérdéseik. Mutathatod nekik a legjobb képeket és videókat, írhatsz részletes termékleírásokat, azért még maradnak bennük kérdések. Nagyon praktikus egy live chat a webáruházadban. A számok azt mutatják, hogy a látogatók 57 százaléka szereti, ha rendelkezésére áll élő chates segítség a vásárlás során, illetve az élő chat használatával 20 százalékkal nő a konverziók száma. De ha nincs ilyen, akkor a telefon és az e-mail elérhetőség legyen látható. Kínálj számukra annyi lehetőséget, amennyit csak lehet, így mindenki a saját kedvenc felületén veheti fel veled a kapcsolatot. Ez csak javítani fogja a konverziós arányodat. Ha viszont nem mutatsz nekik kapcsolati információkat, nem látják a címedet, akkor nem is fognak megbízhatónak tartani

. 8. KÍNÁLJ MINÉL TÖBB FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGET! Hiszen minden vevődnek megvannak a maga preferenciái fizetésre és szállításra is. Van akinek a bankkártya a kényelmes, van aki az utánvétben bízik, de ugyanígy fontos lehet számukra, hogy futár hozz ki vagy csomagponton vegyék át a terméket, mert nem akarnak egész nap a futárra várni. Az is fontos, hogy van aki az egyik szolgáltatót kedveli, más pedig másikat. Célszerű, ha megpróbálsz igazodni az igényekhez, és nem a számodra legkényelmesebb és legkedvezőbb lehetőséget erőlteted, mert ezzel vevőket fogsz veszíteni.

9. NE LEPD MEG A VEVŐIDET EXTRA DÍJAKKAL! A magyarok különösen árérzékenyek, ezért mindig gondosan utánajárnak, hogy hol kapják meg legolcsóbban az adott terméket. Online ez kifejezetten egyszerű. Segítened kell őket abban, hogy gyorsan kideríthessék az áraidat, valamint a szállítási díjak összegét, és ha van egyéb költség (utánvét, csomagolási díj stb.), akkor az is legyen látható, még a megrendelés előtt. Nincs annál kiábrándítóbb, mint az amikor az utolsó előtti lépésnél szembesülnek azzal, hogy a termék árára még komoly tételek rakódnak. Ilyenkor jön a kosárelhagyás, és az összegek fényében az ajánlatod újra mérlegelése. Viszont ilyenkor már nem kicsit lesznek idegesek a rejtett költségeid miatt, így nem sok esélyed van az eladásra. Hacsak persze nem kínálsz árakban messze a konkurencia alá. Mi idegesíti leginkább az embereket a webáruházakban?

10. KOSÁRELHAGYÁS UTÁN KÜLDJ EGY EMLÉKEZTETŐT! Ha valamiért mégis sor kerül arra, hogy a vevők nem fejezik be a vásárlást a webáruházadban, akkor ne engedd el! Sokkal könnyebb egy olyan érdeklődőt visszaszerezni, aki már tudja mit akar venni, már tudja hol találja az áruházadban, és hogyan vegye meg, mint hogy új vevőt találj. Annak, aki korábban mindössze egy-két kattintásra volt a vásárlástól, már csak egy kis ösztökélés kell ahhoz, hogy visszatérjen hozzád, és megvegye a terméket. Ha már regisztrált vásárlód, és belépett, akkor küldhetsz neki egy e-mailt, de kilépés előtt is tehetsz neki egy jobb ajánlatot.

11. TEDD EGYSZERŰVÉ A KATTINTÁST! A különböző bannereknek, promóciós csempéknek egyetlen céljuk van: a felhasználókat átvezetni a webáruházad egyik termékoldalára, hogy ott megtegyenek egy újabb lépést az értékesítési tölcsérben. Ezért célszerű olyan egyszerűvé tenni ezt a hirdetésből az oldalra való átlépést az emberek számára, amennyire csak lehetséges. Ami alapvető, hogy legyen nagyon egyértelmű a CTA-d, legyen rajta látható, hogy kattintható elemről van szó. Ennél azonban még egyszerűbbé teheted az emberek életét. Tedd az egész hirdetésed kattinthatóvá! Ezáltal bármire is kattintanak rajta, legyen az egy kép vagy a szöveg a CTA helyett, mindenképpen a céloldalra viszi őket a link. Ez különösen hasznos a mobilos felhasználók számára, ahol a kicsi célterületet néha nehéz eltalálni az ujjunkkal, ráadásul a hover és a kurzor hiánya miatt nehezebben megállapítható, hogy melyik elem kattintható, és melyik nem – hívta fel a figyelmet Sara Novak a Mediumon megjelent blogbejegyzésében. De nem csak a bannereknél fontos a könnyű kattinthatóság, hanem a terméklista-oldalakon is. Ott se csak egy címsort vagy gombot tegyél kattinthatóvá, hanem az egészet, a képpel, leírással, árral együtt. Ne kelljen az embereknek találgatniuk, hogy csempének melyik részére kell kattintaniuk ahhoz, hogy a termékoldalra jussanak. Amikor az egész felület, minden kép és sor kattintható

12. KERÜLD EL A KOSÁRHOZ ADÁSNÁL FELBUKKANÓ FIGYELMEZTETÉSEKET! Senki sem szereti a hibaüzeneteket, ezért tegyél meg minden, hogy a vásárlóid ne fussanak bele, különösen, amikor egy terméket be akarnak tenni a kosarukba. Ha a kosárba rakás előtt meg kell adniuk a színt, a méretet vagy a mennyiséget, akkor se egy figyelmeztetéssel hívd fel rá a figyelmüket, hanem állíts be egy alapértelmezett kiválasztást. Ha nincs olyan alapértelmezett kiválasztás, amit megfelelőnek tartanál, mint mondjuk egy méret meghatározása, akkor tedd vizuálisan nagyon nyilvánvalóvá, hogy a felhasználónak ki kell választania a méretet, mielőtt a kosarába tenné a terméket. Ezt úgy teheted meg, hogy egyrészt kiemeld ezt a részt, másrészt azt is megteheted, hogy addig nem teszed kosárba a termék, amíg ki nem lett választva minden szükséges paraméter. Minden mező, még a méret is előre ki van töltve a termékoldalon

13. TUDD, HOGY A VEVŐID MIT KERESNEK! És abban is legyél biztos, hogy megtalálják azt! Ehhez a keresési előzményeket kell tanulmányoznod, melyről sokan elfeledkeznek. Ellenőrizd, hogy a leggyakrabban felbukkanó keresőkifejezésekre milyen eredményeket kapnak az emberek. Elképzelhetők esetleg tipikus elgépelések vagy más megfogalmazások, melyek aztán nem a megfelelő találatot dobják ki? Győződj meg arról, hogy ezekre is megjelenik egy releváns találat. Esetleg akadnak olyan gyakori keresőkifejezések, melyekre nincs eredmény? Akkor rendeld hozzájuk a legrelevánsabb terméked. Talán az emberek a konkurencia termékét keresik a Te oldaladon? Ha igen, akkor mutatsz nekik hasonló termékeket a saját kínálatodból? Egy ilyen helyzet jó lehetőséget kínál arra, hogy egyedi üzeneteket és tartalmat juttass el hozzájuk, mellyel kifejezheted a márkád személyiségét, vagy elmondhatod nekik, hogy miért a Te terméked a jobb.

14. HAGYD, HOGY VENDÉGKÉNT VÁSÁROLJANAK! Persze, egy felhasználói fiók létrehozása az ő érdekük is, hiszen könnyebben bejelentkeznek a következő alkalommal, és Te is személyre szabottabb felhasználói élményt tudsz kínálni neki. Ennek ellenére, ha felhasználói fiók létrehozására kényszeríted az embereket, azzal sokakat eltántorítasz a vásárlástól. Nem csak azokat, akiknek nincs fiókjuk, és nem is akarnak ilyet, hanem azokat is, akik esetleg nem emlékeznek a felhasználónevükre vagy a jelszavukra, netán nyilvános vagy idegen eszközt használnának a rendelésre. Sok egyéb ok is előfordulhat, de a lényeg, hogy adott pillanatban nem tudnak vagy nem akarnak belépni egy fiókba. Egyébként bármikor felvetheted számukra a lehetőséget, hogy létrehozzanak egy felhasználói fiókot, akkor is, ha éppen túl vannak a megrendelésen. Ilyenkor felhasznáhatod azokat az adatokat, melyeket már megadtak, így gyorsabbá téve a dolgot. Ha ez emberek azt érzik, hogy valamire rá vannak kényszerítve, akkor a feladatot tehernek érzik. Ugyanakkor, ha ez a valami csak választható lehetőség, akkor figyelembe veszik, hogy milyen előnyei lennének, és ez alapján döntenek.

15. EGYSZERŰSÍTSD A MEGRENDELÉST! Az emberek számára ma már elvárás, hogy gyorsan lezavarhassanak egy online vásárlást. Ha a vásárlás során akadályokba ütköznek, melyek lelassítják őket, akkor azt megjegyzik, és felróják neked. Előfordul például, hogy a szállítási címet és a számlázási címet kétszer kell megadnia a vevőnek, és nem alapértelmezett, hogy a kettő azonos. De minden opcionális mező akadályozó tényezőnek számít, így ami nem feltétlenül szükséges, azt inkább hagyd ki! Azzal is egyszerűsítheted az űrlapod kitöltését, hogy amikor beírja az irányítószámot a címnél, akkor az automatikusan megjeleníti a hozzá tartozó településnevet, így azt nem kell megadnia. Ehhez persze előre kell venni az irányítószám mezőt. De tedd lehetővé, hogy ha akarják, megváltoztathassák a település nevét is. Az is fontos, hogy ha az oldalon korábban már megadtak információkat, akkor azokat ne kelljen újra beírniuk, illetve, hogy a webáruházad tegye lehetővé a böngészőknek az automatikus kiöltés funkció használatát. 

A bejegyzés trackback címe:

https://weboldaleswebaruhazkeszites.blog.hu/api/trackback/id/tr6616205968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

weboldal és webáruház készítés Budapesten

A webáruház készítés folyamata felgyorsítható egy profi keresőmarketing ügynökség segítségével. Weboldalkészítés során figyelni kell a...

WEBOLDAL ÉS WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS BUDAPESTEN

Mi a személyiségfejlesztés?

A Személyiségfejlesztés: Az Egyéni Növekedés Kulcsa

A személyiségfejlesztés olyan folyamat, amelyet az egyén tudatosan indít el annak érdekében, hogy jobban megértse és alakítsa saját személyiségét, valamint fejlessze készségeit és képességeit. Ez egy állandóan változó és fejlődő út, amely során az egyén számos módon növelheti önismeretét és hatékonyságát az élet különböző területein. A személyiségfejlesztésnek számos haszna van, amelyek közül néhányat alább részletezünk.

Az Egyéniség Megértése és Fejlesztése

A személyiségfejlesztés egyik fő célja az, hogy az egyén mélyebb szinten megértse saját személyiségét, beleértve erősségeit, gyengeségeit, preferenciáit és reakcióit. Az önismeret növelése lehetővé teszi az egyén számára, hogy tudatosabban kezelje érzelmeit és gondolatait, és jobban megértse, hogyan hatnak ezek viselkedésére és kapcsolataira.

Kommunikációs Képességek Fejlesztése

A személyiségfejlesztés során az egyén olyan kommunikációs készségeket is fejleszt, amelyek segítik hatékonyabb és mélyebb kapcsolatok kialakítását más emberekkel. Ez magában foglalhatja az empátia, a türelem és az aktív hallgatás képességét, amelyek mind segítenek abban, hogy az egyén jobban megértse másokat és hatékonyabban kommunikáljon velük.

Stresszkezelés és Életvezetés

A személyiségfejlesztés folyamata során az egyén olyan stresszkezelési technikákat tanul, amelyek segítenek neki kezelni az élet nehézségeit és kihívásait. Ezek a technikák lehetnek fizikai gyakorlatok, mint például a meditáció vagy a relaxáció, vagy kognitív stratégiák, mint például a pozitív gondolkodás vagy a problémamegoldás.

Önbizalom és Motiváció Növelése

A személyiségfejlesztés során az egyén önbizalma és motivációja is növekedhet. Az önismeret és a sikerek által az egyén magabiztosabbá válik képességeiben és döntéseiben, ami segíti őt abban, hogy ambíciókat tűzzön ki és elérje őket.

Az Életminőség Javítása

Végül, a személyiségfejlesztés általánosságban javítja az egyén életminőségét. Az önismeret, a hatékony kommunikáció, a stresszkezelés és az önbizalom mind olyan tényezők, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az egyén boldogabb és kiegyensúlyozottabb legyen az élet minden területén.

Összegzés

A személyiségfejlesztés rendkívül fontos és hasznos folyamat az egyén életében. Segít az önismeret, a hatékony kommunikáció és a stresszkezelés fejlesztésében, ami mind hozzájárul az egyén sikeres és kiegyensúlyozott életéhez. Az egyénnek érdemes lehet folyamatosan foglalkoznia saját személyiségfejlesztésével, hogy maximalizálja az egyéni potenciálját és élvezze az élet minden pillanatát.

süti beállítások módosítása