Weboldalkészítés: egy webáruház felépítésének főbb lépései
A webáruház-készítés a weboldalkészítés egy külön alfaja. A webáruház-üzemeltetés számtalan előnyét, úgy gondolom, nem kell ecsetelnem, főleg hogy aki ezt az írást olvassa, az már feltételezhetően érdeklődik a téma iránt. Azonban egy webáruház létrehozásának mikéntje eltér a hagymányos weboldal készítés során megszokottól, ezért ebben az írásban sorra veszem az ilyen esetben elvégzendő legfontosabb lépéseket:
- Először is döntsük el, mint szeretnék árulni.
Ha Ön már ott tart, hogy webshopot szeretne nyitni, akkor nyilván tudja, mit szeretne ott árulni. Ezzel együtt természetesen érdemes megvizsgálni, hogy a választott termék eladható-e.
- Határozzuk meg termékeink árát.
Az árképzésnél ügyeljünk arra, hogy se túl alacsonyra, se túl magasra ne lőjük be az árainkat se a vásárlói elvásárokhoz, se a konkurrencia áraihoz képest. Fontos, hogy bizonyos termékkategóriáknál nem csak az a hátránya a túl alacsony árnak, hogy kevesebb lesz miatta a hasznunk, hanem az is, hogy a vásárlók egy, a konkurrenciáéhoz képest feltűnően alacsony árat látva könnyen azt hihetik, hogy silány minőségű termékkel van dolguk, akkor is, ha pusztán arról van szó, hogy a konkurrencia túlgásosan felfújta az árakat
- Vegyük sorra a lehetséges szállítási módokat és azok költségeit.
E két szempont hasonlóan sokat nyom a latban a vásárlói döntések szempontjából, mint a termékek ára. Ezért alaposan gondoljuk végig, milyen feltételeket szeretnénk biztosítani vásárlóink számára.
- Találjunk ki egy kifejező márkanevet.
Mivel a piac egyre telítettebb, egyre nehezebb olyan nevet találni, ami még nem foglalt, jól is hangzik, kifejező is, és amihez találunk olyan szabad domain-nevet (és ez nagyon fontos), amibe az belevehető.
- Szervezzük meg a márkánk megfelelő marketingjét.
Ez egy olyan terület, amin nem érdemes spórolni, tehát amihez ajánlatos szakember segítségét kérni, mert ez a befektetés szinte mindig megtérül.
- Válasszunk egy motort webáruházunk alapjának.
A közkedvelt opciók közül néhány: Joomla, Opencart, Prestashop, Wordpress, Megneto... Érdemes mindegyiknek a leírását részletesen tanulmányozni, hogy el tudjuk dönteni, melyikük a legmegfelelőbb a céljainkhoz.
- Döntsük el, hogy magad készíted vagy mással készítteted-e el a webáruházadat.
Amennyiben az első lehetőség mellett döntünk, akkor többféle olcsó és ingyenes sablon (pl. Artificer, Mio, Ready to Be!, Wootique, Mystile...) közül választhatunk, amiknek előnye a könnyű kezelhetőség, és nézőponttól függően vagy előnyük vagy hátárnyuk az egységesség, az egyedi dizájn kialakíthatóságának hiánya, amely probléma a második lehetőség választása esetén nem áll fenn.
- Írj egy bemutatkozó, ismertető szöveget a webáruházadhoz.
Ez is egy olyan kritikus eleme a webshop készítésnek, ami részben az 5. ponthoz kapcsolódik, és aminek megoldását vagy legalább az általunk írt szöveg átnézését érdemes szakemberre bíznunk.
- Döntsd el, melyek legyenek az igénybe vehető fizetési módok.
Tanulmányozzuk az egyes, Magyarországon népszerű szolgáltatók ajánlatait, és döntsük el, hogy melyikük feltételei felelnek meg legjobban a céljainknak. Természetesen azt is tartsuk szem előtt, hogy a fizetés minél egyszerűbb legyen leendő vásárlóink számára.
- Gondoskodjunk a felhasználói adatok biztonságáról.
A vásárlók bizalmas adatainak védelmében feltétlenül be kell szereznünk webáruházunkhoz a szabványos titkosítást lehetővé tevő és igazoló SSL tanúsítványt.
- Töltsük fel az árukészletet.
Ehhez a ponthoz nincsen szükség magyarázatra azon túl, hogy tanulmányozzuk választott webáruházmotorunk kezelési útmutatóját.
- Szükség esetén végezzünk keresőoptimalizálást (SEO-t) a webáruházunkra.
Ezt is végezhetjük saját szakállunkra, és hosszú távon (bizonyos volumennél nagyobb webáruházak esetén) ezt is sokkal kifizetődőbb profikra bízni.
És végül kezdjük meg az árusítást, amihez sok szerencsét kívánok!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.