Ha hiányzik a piackutatás, nem jó a marketing, nem túl jók a termékek, gyenge lábakon áll a hitelesség, az mind hozzájárulhat ahhoz, hogy nem lesz sikeres a webáruházad. Ugyanakkor van egy további tényező, ami alapvetően határozza meg a sikert. Az áruház weboldalának kialakítása, vagyis a webdesign. Még az online világban járatos szakembereknek sem egyszerű dolog, amikor egy új webáruházat az alapjaitól kell felépíteni. Számtalan dologra kell figyelni, hogy az működjön, esetleg még sikeres is legyen. Az egész persze egy jó weboldallal kezdődik.
De nézzük, hogy itt mire kell figyelni, és aztán mi minden számít még! Kezdjük azzal, hogy
MIT KELL TUDNOD A VEVŐKRŐL?
A digitális élményeket vizsgáló Siteworx 3 ezer embert kérdezett meg online vásárlási szokásairól. Ebből kiderült, hogyan vásárolnak, milyen milyen feladatokat hajtanak végre, és a weboldalaknak mely funkcióival a legelégedettebbek vásárlás közben.
1. AZ EMBEREK NEM AKARNAK APPOKAT LETÖLTENI, hacsak azok nem gyorsabbak, mint az áruházad weboldala. A kutatók már harmadik éve azt állapították meg, hogy a vevők a mobil weboldalakon jobban szeretnek vásárolni, mint különálló appokban. Sőt, míg most 63 százalék mondta ezt, addig egy évvel korábban az arányuk még csak 56 százalék volt. Ugyanakkor amikor azt kérdezték tőlük, hogy mégis mivel lehetne rávenni őket, hogy letöltsenek egy appot, azt válaszolták: azzal, ha gyorsabb lenne a vásárlás a mobilalkalmazásban, mint a mobilböngészőn. Ez pedig azt mutatja, hogy a gyorsaság kritikus tényező, különösen, hogy sokszor mobilnetet és nem wifit használnak az emberek okostelefonos vásárlás során. Ebből két dolog következik: nem feltétlenül kell egy appba pénzt és időt fektetni, viszont a mobilos megjelenésedet nem árt a sebesség szempontjából komolyan optimalizálni.
2. KÖNNYEN MEG AKARJÁK TALÁLNI Az is kiderült a vizsgálatból, hogy a vevőket az teszi a leginkább elégedetté online vásárlás során, ha könnyen megtalálják a keresett terméket. 40 százalék jelezte ezt, ugyanakkor 35 százalék azt is szereti, ha találkozik a vásárlás közben értékelésekkel és véleményekkel a termékeknél és szolgáltatásoknál. És mi az, amire egyáltalán nem vágynak? Hát például arra, hogy a vásárlás végeredményét megosszák barátaikkal. Úgyhogy egészen felesleges közösségi médiás gombokkal zaklatni az embereket egy-egy sikeres folyamat végén. Viszont legyen az oldaladon egy valóban jól használható kereső, és az sem árthat, ha a Google-ben könnyen rád találhat, úgyhogy érdemes a SEO-val is foglalkozni picit.
3. SZERETNEK MÉG MINDIG OFFLINE VÁSÁROLNI Annak ellenére, hogy az elmúlt években nagy lendülettel kapaszkodott felfelé az online vásárlás, még mindig sokan vannak olyanok, akik valódi, fizikailag is létező üzletekben szeretnének hozzájutni a valódi és fizikailag is létező dolgokhoz. Ezért aztán a válaszolók több mint a fele (52%) csak arra használja az okostelefonját, hogy megnézze hol van az üzleted és meddig van nyitva. Egyébként pedig 30 százalék az, aki online vásárol, illetve az emberek 46 százaléka arra is használja az okostelefonján vagy tabletjén a netet, hogy pusztán keresgéljen a termékek között és összehasonlítsa az árakat. Mindebből elsősorban az következik, hogy érdemes a weboldaladon könnyen megtalálhatóvá tenni a nyitvatartási időt, és mobilra optimalizáltan jelezni, hol is van az üzleted, és miként juthat oda a vásárló.
MIELŐTT NEKIÁLLNÁL A WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉSÉNEK, NEM ÁRT TUDNOD: Az első benyomás a legfontosabb: 50 ezredmásodperc alatt döntik el ugyanis a látogatók, hogy kedvelnek-e egy weboldalt, vagy sem. Figyelj a jó fotókra! Az emberek 80 százalékban arra emlékeznek, amit láttak, és csak 20 százalékban arra, amit olvastak. Javíts a navigáción! Hogy könnyen megtalálják a felhasználók azt, amit keresnek, mert ha nem találják, nem is fognak vásárolni. Kell egy egyedi ötlet! Olyan dolgot adj el az embereknek, amiről még nem is tudják, hogy kell nekik. Figyelj az USP-re! Körülbelül 110 ezer webshop van már a neten, valahogy különböznöd kell. Ezért kell kialakítani az egyedi értékesítési ajánlatodat. Kezdj el blogolni! Ha van blogod, akár 50 százalékkal is megnövelheted a látogatóid számát. Legyen nagyon vonzó és up to date a “Rólunk” oldalad! Azon vevők körében, akik elolvassák a “Rólunk” oldalt, 30 százalékkal nagyobb a konverzió és 22,5 százalékkal többet költenek el nálad. Egy jó SEO-stratégia. A Google-ban keresők 90 százaléka a találati lista első három helyezettjére kattint. Ha innen kicsúszol, akkor már csak 10 százalék marad. A megfelelő termékkel célozd meg a megfelelő látogatót! Egy személyre szabott vásárlási élménnyel 40 százalékkal növelheted a megrendelések értékét. Élő chat a gyors vevői döntésért: a vevők számára megkönnyíti a döntést, ha a vásárlási folyamatban egy elő személytől kaphatnak azonnal választ. Javítsd a felhasználói élményt a vásárlásnál! A vevők szeretnek online vásárolni, azonban ha nem elég gyors a weboldalad, nincs elég fizetési lehetőség, vagy a szállítási díj magas, akkor 71 százalék lelép. Szállítási díjak: a vevők figyelik az ingyenes szállítás lehetőségét a webboltokban, és 78 százalékuk még arra is hajlandó, hogy megkeresse azt az áruházat, ahol az a legolcsóbb. Kérj értékelést a vevőidtől! Amit közzé is teszel az oldalon, mert a vevők 90 százaléka elolvassa, és figyelembe veszi a döntésnél amit olvasott. Hírlevél? Vedd komolyan! 2013 harmadik negyedévében az online eladások 2,53 százaléka történt e-maileken keresztül, míg a közösségi oldalak csak 0,22 százalékot hoztak. Az e-mail ROI-ja (megtérülés) 4300 százalékos, és azért mert sokan panaszkodnak a céges e-mailekre, azért még működik a dolog. Mutasd meg az embereknek, hogy az oldalad biztonságos és megbízható! Tegyél meg mindent a biztonságos vásárlásért, illetve fizetésért, és hogy ez látható is legyen a vevők számára. Használd a közösségi média erejét! Legyél a közösségi oldalakon aktív, anélkül, hogy spamelnél. Ne hanyagold el a mobilos felhasználókat! A mobilkeresések 70 százaléka eredményez vásárlást egy órán belül. Viszont a látogatók 40 százaléka inkább a konkurenciához megy át, ha egy olyan oldallal találkozik, mely nem optimalizált mobilra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.