A lehetséges ügyfeleink esetében a munka mindig az aktuális helyzet felmérésével kezdődik: megvizsgáljuk a honlapot, elemezzük a konkurencia weboldalait, kulcsszó kutatást végzünk, stb.
Ennek során sokféle hibával szoktam találkozni, amiket négy fő kategóriába lehetne sorolni:
- Rosszul felépített honlap, sok múltban elkövetett keresőoptimalizálási hibával – ilyenkor általában egy teljesen új oldal felépítését szoktuk javasolni.
- Jól felépített oldal, bizonyos keresőoptimalizálási hibákkal – ebben az esetben az oldalt megtartjuk, de elkezdjük fejleszteni, és javítani.
- Jól felépített, működő honlap, rengeteg kihagyott lehetősséggel, amivel pedig díjnyertes lehetne – értelemszerűen ilyenkor ezekre koncentrálunk.
- Tökéletesen felépített honlap, jó helyezésekkel – ebben az esetben megkérdezzük, pontosan miért jöttek hozzánk, és arra koncentrálva kezdünk segíteni.
A négy közül ebben a cikkben most a harmadikra szeretnék koncentrálni, ugyanis több esetben tapasztaltam már meg azt, hogy egy weboldal hanyagság, vagy pusztán a hozzá nem értés miatt nem él bizonyos lehetőségekkel, amik nem csak keresőoptimalizálási, de üzleti előnyökkel is járhatnának.
Nézzük meg azt a 3 fontos lépést, amit sokan felejtenek el, pedig egy weboldal készítése során kihagyhatatlannak kéne lennie.
Az első lépés: mindig végezz kutatást!
Ez gyakorlatilag a nulladik lépés kéne, hogy legyen, hiszen senki nem kezdhet úgy munkába, hogy nem méri fel előtte a terepet.
Mit jelent ez a Te esetedben, ha weboldalt készítesz?
- Nézz utána a kulcsszavaidnak!
Először is kulcsszó kutatást végzel a saját témaköröddel kapcsolatban.
Bármilyen területtel is foglalkozik majd az oldalad, abban biztos lehetsz, hogy nem csak 1 keresőszó létezik hozzá, és neked meg kell tudnod, hogy melyek a legmegfelelőbbek.
Ellenőrizd, hogy milyen kulcsszavakra, vagy kulcsszó kombinációkra érkezik a legtöbb keresés átlagosan egy hónapban.
Lehet, hogy egy szót 10.000-szer írnak be a Google-be, míg egy másikat csak 170-szer.
És emellett a kutatás során látni fogod azt is, hogy ha a jövőben Google Ads hirdetéseket készítenél az adott kulcsszóra, akkor milyen magas kattintási költségekkel kell majd számolnod.
Rengeteg adathoz juthatsz így hozzá, ami a honlapod felépítésének alapjait képezi, hiszen, ha az itt szerzett információkra támaszkodsz, tudni fogod, milyen szavakra kell koncentrálnod.
- Ismerd meg a konkurenciát
A másik fontos pont a konkurencia elemzés.
Bármibe is kezdesz, biztos lehetsz benne, hogy már valaki más is hozott létre honlapot ezzel, vagy legalábbis egy hasonló témával kapcsolatban.
A verseny viszont nem ott kezdődik, hogy Te önerőből szembeszállsz vele – előbb megtudod, hogy ő hogyan dolgozik, és ez alapján kezded el te is a munkát.
Ez a kulcsszó kutatáshoz szorosan kapcsolódó lépés, ugyanis azt figyeled meg, hogy versenytársaid hányadik helyen jelennek meg a Google természetes találati listáján a Te kulcsszavaidra, és megnézed, hogy ehhez pontosan hány oldalukra mutató linkre volt szükségük.
Ha részletesebben érdeklődsz a konkurenciaelemzés stratégiái iránt, részletesen kifejtettük neked ebben a cikkben: Hogyan csináljuk a konkurenciaelemzést linképítéshez?
- Szerezz ötleteket!
A harmadik fontos előny, ami miatt az első lépés a kutatás, hogy így szerezhetsz valódi ötleteket a weboldal készítéshez!
Lehet, hogy a Te fejedben már egy kész, mindenre kiterjedő terv van, de érdemes nyitott szemmel járni, és tanulni mások sikereiből és kudarcaiból.
Figyeld meg ne csak a személyes konkurenciáidat, de adott esetben a külföldi oldalakat is.
- Milyen tartalmakat gyártanak?
- Milyen stratégiával dolgoznak?
- Hogyan építik fel az oldalukat?
- Milyen designt használnak?
Ezek adhatnak ihletet neked a munkához, és hidd el, nagyobb eséllyel érsz el majd sikereket, ha figyelembe veszed őket.
És még csak most értünk a végére az ELSŐ nagy lépésnek, ami után már a kész honlapod tartalommal való megtöltése következik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.