A második lépés: használd ki a tartalomírás erejét!
Sokszor tapasztalom azt is, hogy egyes weboldal tulajdonosok nem tudják, hogyan kell használni a tartalmat egy céges honlapon, holott három igen komoly célra is fordíthatjuk a jól megírt szövegeinket:
- Gyűjts látogatót!
Az a honlap hasznos, ami informál – ezt vallja nem csak a felhasználók döntő többsége, de maga a Google is.
Ha pedig első helyre akarsz kerülni, akkor valóban hasznosnak kell lenned, így ne feledd a legfontosabb szabályt: tartalomírásnál a felhasználót kell segítened!
A Google algoritmusai számára ugyanis kiemelt fontosságú a jó minőségű tartalom, ami nem arról szól, hogy minél többször említed meg a számodra fontos kulcsszót, és közben folyamatosan vásárlásra ösztönzöl.
A jó szöveggel tájékoztatod a látogatóidat, és már azelőtt válaszolsz a felmerülő kérdéseikre, hogy egyáltalán feltennék őket – és ezt a hozzáállás fog kifizetődni a rangsorolásnál is.
De a keresőoptimalizáláson túl más, kézzel foghatóbb haszna is van a tartalommarketingnek.
- Építs bizalmat!
Mit érzel, mikor egy olyan oldalt olvasol, ami mindent elmond az adott tevékenységi körrel kapcsolatban, minden apró részletre kitérve, hogy utána már Te is úgy érezd, otthonosan mozogsz a témában?
Hát azt, hogy egy valódi szakértővel beszélgetsz.
És ki mástól rendelnél terméket, vagy szolgáltatást, mint aki az imént bizonyította neked hozzáértését?
Erről szól a content marketing: gyakorlatilag tanítod az olvasóidat, bevezeted őket a szakmád rejtelmeibe, és ezzel folyamatosan építed az irántad érzett bizalmukat.
A vásárláshoz, vagy bármilyen más cselekvéshez pedig éppen a bizalomra van a leginkább szükség.
- Irányítsd a látogatóidat!
A harmadik fontos cél, aminek eléréséhez a tartalmat, mint eszközt használhatod, az a felhasználók irányítása!
Egy oldalon elhelyezett szöveg akkor sikeres igazán, ha további böngészésre, olvasásra, vagy akár valamilyen cselekvésre ösztönzi az közönségét.
Így lehetséges az is, hogy jól megfogalmazott és elhelyezett mondataiddal úgymond terelgetheted a látogatóidat a neked megfelelő irányba.
Szeretnéd, ha minél több konverziót hajtanának végre a honlapodon?
Biztasd őket hírlevél feliratkozásra, visszahívás kérésre, bármiféle kapcsolatfelvételre, vagy akár vásárlásra folyamatosan, és ezzel nagyobb hasznot érhetsz el, mint akár egy hatalmas kampánnyal.
A harmadik lépés: Használd ki az elfekvő domaineket!
Az előző kettő nagy lépést minden honlap tulajdonos számára kötelezőként írtam le, de ez az utolsó már egy fokkal speciálisabb esetet feltételez.
Találkoztam ugyanis olyan ügyféllel, akinek nem csak egy, de több domain is volt a tulajdonában a számára releváns kulcsszavakkal – mégsem kezdett velük igazán semmit, ugyanis nem tudta, milyen remek lehetőségek rejlenének ezek felhasználásában.
Kapásból én most hármat sorolnék fel:
- Egy újabb felület
A fentebbi pontokban már kifejtettem, mennyi lehetőség rejlik egy jól felépített oldalban akár üzleti szempontból is.
Mit gondolsz, nem segítene, ha egyszerre több ilyen honlap is a rendelkezésedre állna?
Persze nem kell ebbe is azt az elképesztő energiát befektetni, mint a fő honlapodba – de az itt elhelyezett tartalmak éppen úgy a hasznodra válnak, mint a fő cikkeidnél.
Írj le minden fontos információt itt is, egyetlen oldalra, amire csak szüksége lehet annak, akik a Te tevékenységi köröd után érdeklődik, és máris lehet, hogy sokkal több emberhez jutottál el, mintha csak egy fő weboldalra összepontosítottál volna.
- Egy újabb konverzió optimalizáló lehetőség
És mi legyen a célja ennek az oldalnak?
A leghasznosabb, ha a számodra fontos konverziókat tudják itt is végrehajtani a látogatók.
Szentelheted ezt a külön oldalt például a kapcsolatfelvételnek is – miközben írod a szöveget, és elmondasz mindent az olvasódnak, a nagyobb szakaszok között lehetőséget adsz, hogy felvehessék veled a kapcsolatot, vagy árajánlatot kérhessenek tőled.
A végső célod ugyanis még mindig az, hogy ügyfeleket gyűjts céges honlapodnak, és erre ez is egy kiváló lehetőség.
- Egy újabb eszköz a keresőoptimalizálási sikerért
A több weboldal több esélyt jelent a legjobb helyek megszerzéséhez a Google természetes találati listáján.
Gondolj úgy erre, mint a Forma1-re: egy istállóból két versenyző indul, és ha csak egyikük is ér célba, a csapatnak az már siker.
Így van ez a két weboldaladdal is, még akkor is, ha igazán csak az egyik „győzelmére” hajtasz.
Emellett pedig, ha mást nem, linket mindenképp szerzel fő honlapodnak erről a másodlagos domainről, és minél jobban fejleszted ezt, annál többet fog érni a hivatkozás is, ami megint csak előnyt jelent a keresőoptimalizálásban.
Hozd ki a legtöbbet abból, ami a tiéd
Ez volt az az összesen 9 lehetőség, amit sok weboldal elmulaszt megragadni, holott valójában csak 3 területre kéne alaposabban koncentrálnia hozzá.
Ha a fent említett tippek felkeltették az érdeklődésedet, keress meg minket, kérj visszahívást, és minden előbb bemutatott lépésben segítünk Neked!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.