1. Mi lesz a weboldalad célja?
Árajánlatkérés?
Feliratkozás?
Telefonhívás?
Rendelés?
Valamilyen akciót mindenképp elvársz attól a látogatótól, aki az oldaladra érkezik, és a mi feladatunk az, hogy ezt minél egyszerűbbé tegyük a számára.
A cél meghatározza, hogy pontosan hogyan épül fel az oldal, és ezért is ez az egyik legfontosabb kérdés, amit elsőként kell feltennünk.
2. Ki a cég és a weboldal fő célközönsége?
Nyilván nem egyformán szólítasz meg egy cégvezetőt, egy viszonteladó partnert és egy otthon ülő családanyát/családapát – ha sikeres akarsz lenni, akkor tudnod kell, hogy kihez beszélsz.
És ez nem csak a szövegre vonatkozik: a képi világ, a színek, a különböző dizájn elemek is kommunikálnak azzal, aki az oldalra érkezik, és ezért nekünk is tudnunk kell róla, hogy pontosan kiket akarsz elérni.
Persze számítunk rá, hogy ennek meghatározása nem jelent olyan komoly gondot, hiszen egy cég akkor működőképes, ha tudja, kinek kínálja a termékeit, szolgáltatásait.
Ne felejtsd el: az oldalad célja, hogy a potenciális ügyfeleidből váltson ki pozitív érzelmeket, ezért kell őket megismernünk elsősorban.
3. Milyen érzéseket akarsz kiváltani a weboldaladdal?
Papír, Írószer, Irodaszer, Iskola és Hobby, Bútor, Üzemeltetés, Irodatechnika, Biztonságtechnika, Laptop
mobile telefon, laptop Papír Irodaszer Iskola és Hobby Bútor Üzemeltetés Irodatechnika Biztonságtechnika laptopokPapír, Írószer, Irodaszer, Iskola és Hobby, Bútor, Üzemeltetés, Irodatechnika, Biztonságtechnika és Laptop
Kiváló Acer Hp, Samsung, Huawei, Iphone mobiltelefonok, Laptop, Notebook akció: Asus, Acer, Lenovo, HP, smart full hd tv, Xbox one, PS5, ps4
Samsung, mobiltelefon, laptopok, Huawei Huawei, Acer, hp Notebook, laptop,mobiltelefonok, Samsung Samsung
Barátságosság, professzionalizmus, családias hangulat, modern, 21. századi hozzáállás, vagy a tradíciók tisztelete… 1000 és 1 féle hangulatot lehet tükrözni egy weboldalon keresztül, és neked 1-et kell ezek közül nagyon jól megragadni.
Ha elsőre nem is találod erre a választ, ne aggódj – nem olyan nehéz ez, mint amilyennek elsőre látszik: csak azon kell elgondolkoznod, hogy mit szeretnél, ha az emberek maguk előtt látnának, amikor Rád gondolnak.
4. Küldj 3 weboldalt, ami tetszik! Mi az, amit jónak találsz bennük?
Ez talán a leghasznosabb számunkra: mutass nekünk csak 3 olyan weboldalt, amire azt mondod, hogy megfelel az igényeidnek.
Nem kell, hogy mind a három tökéletes legyen: az egyiknek talán csak a fejléce tetszik, a másiknak a betűtípusa, a harmadiknak a színvilága – a lényeg, hogy ezeken keresztül mi már össze tudjuk rakni, hogy mit szeretnél látni.
A weboldal tervezésekor persze nem csak ezt fogjuk figyelembe venni, hiszen elsősorban a potenciális ügyfeleidet szeretnénk majd megszólítani vele.
Igyekszünk megtalálni azt a megoldást, ami egy, a számodra és a látogatóid számára is tetszetős weboldalhoz vezet, de ne feledd, hogy ha választani kell, akkor az utóbbi mellett fogunk dönteni – hiszen az a cél, hogy az oldalad eredményeket érjen el.
Az a fontos, hogy az ügyfeleidnek tetsszen a weboldalad, hiszen ők fognak profithoz juttatni Téged.
5. Hány oldalból fog állni a honlapod?
Itt térünk rá végre az oldalad konkrét felépítésére.
Értelemszerűen nem tudjuk azt mondani, hogy 1 weboldal ennyi és ennyi forintba kerül, mert minden weboldal más.
Lehet Neked akár 10 aloldalad, de az is előfordulhat, hogy egyetlen hosszú főoldalon mindent el lehet mondani az ügyfeleidnek, amire szükségük van – és persze érthető, hogy az utóbbi nem is fog annyiba kerülni, mint az előbbi.
Csak hogy legyen viszonyítási alapod:
- 1-5 db aloldal kevésnek számít,
- 5-10 aloldal a „nem sok” kategóriába esik,
- 10-20 db az átlag,
- és 20 db felett beszélünk sok aloldalról.
Neked mennyi kéne?
6. Milyen színekben gondolkozol?
Minden weboldalnak van egy színvilága, és a legszerencsésebb, ha már Te magad el tudod dönteni, hogy mikkel szeretnél dolgozni.
Alapvetően egy oldal a mi tapasztalataink szerint maximum 5 színt „bír el”, és ebben már benne van a fekete és a fehér is – ha ennél többel dolgozunk, akkor az egész egy nagy színkavalkád lesz, és elveszíti minden letisztultságát.
Fogunk küldeni Neked néhány olyan linket, amiken keresztül könnyen ki tudod választani azokat a színeket, amik tetszenek – ezeket felhasználva pedig mi meg tudjuk tervezni az oldal hátterének, betűinek, boxainak, kártyáinak, gombjainak színeit.
7. Milyen legyen az oldal felépítése?
Az általad megküldött példa weboldalak alapján már ki tudjuk találni, nagyjából mit szeretnél látni, de mindenképp érdemes tisztázni, amit csak lehet.
Mekkora fejlécképet szeretnél az oldaladon – fedje be az egész hajtás feletti részt (tehát lejjebb kelljen görgetni ahhoz, hogy mást is láthassunk az oldalból), vagy legyen valamivel kisebb, és adjon helyet maga alatt a tartalomnak is?
Hova kerüljön, és mekkora legyen a főcím?
Milyen láblécet képzelsz el?
Minden ilyen kérdéssel egyre közelebb kerülünk a végső honlaphoz.
8. Mi a helyzet a tartalommal?
Van már egy kész szöveg a weboldaladhoz?
Ha kell, tapasztalt szövegíróink állnak rendelkezésedre, hogy egy profi, meggyőző, a céljaidnak tökéletesen megfelelő szöveget állítsanak össze Neked.
Mi a helyzet a képekkel és a videókkal?
Alodalanként 3, blog cikkenként 5 képet minimum össze kell gyűjteni a tapasztalataink szerint ahhoz, hogy annak hatása legyen.
Mindig a saját képek a jobbak, még akkor is, ha rosszabb minőségűek, mint egy profi fotós által készített stock fotó, hiszen az emberek ma már őszinteséget várnak el inkább Tőled.
Persze szolgáltatása válogatja, ki tud saját fotókkal hatást elérni: amennyiben szükséges, mi is tudunk segíteni Neked a megfelelő képek/illusztrációk összegyűjtésében.
9. Adatbázis építéssel kapcsolatban mik a tervek?
Ismerjük már az oldalad célját: amennyiben feliratkozásról és árajánlatkérésről van szó, milyen rendszeren keresztül történik majd az adatok összegyűjtése?
Ha van erre már bevett megoldásod, akkor szükségünk van az ezzel kapcsolatos infókra, hogy a megfelelő kódokat be tudjuk építeni a programozás során.
Ha viszont ezzel még nem foglalkoztál, akkor pedig az a kérdés, hogy van-e szükség segítségre ezzel kapcsolatban – mert a tapasztalatainkat szívesen megosztjuk Veled.
10. Szeretnél indítani Google Ads, Facebook kampányokat?
Akár a mi segítségünkkel szeretnél eredményes Google és Facebook hirdetéseket futtatni, akár egyedül, szükségünk van a megfelelő információkra itt is a weboldal elkészítésénél.
Ahhoz, hogy a kampányaid sikere mérhető legyen, be kell építenünk a programozás során a kódokat, ha pedig ránk bíznád a kampányaidat, akkor egyébként is szükségünk lesz majd a fiókadatokra.
De ez már szinte csak a jövő zenéje – erre nincs szükség feltétlenül akkor, amikor még csak a weboldaladat tervezzük.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.