Sokszor elhangzó kérdés, hogy mik a webáruház elkészítésének lépései, mi a webáruház készítés menete, folyamata. Bejegyzésünkben először összegyűjtjük a webáruház készítés menetének fő részeit, majd később ezeket a folyamatokat mutatjuk be részletesen.
A webáruház készítés menete
Kapcsolatfelvétel, információ gyűjtés, tanácsadás
Egyedi, ingyenes árajánlat készítés
Szerződés
Domain név kiválasztása
A tárhely szolgáltatás részletei
Grafikai és ergonómiai tervezés (logó, webáruház design)
Kivitelezés (sitebuilding, webáruház programozás)
Teszt, termékek feltöltése
Google Analytics és Search Console készítése, telepítése
Webshop átadás és indítás, oktatás
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás (SEO)
Webáruház üzemeltetés, hosting, utógondozás, felügyelet
Webáruház készítés menete, lépései, folyamata
Kapcsolatfelvétel, információ gyűjtés, tanácsadás
Első lépésben a telefonos vagy e-mailben történő megkeresés után munkatársunk felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy megismerjük a cégét, termékeit, elképzeléseit. Ötleteinkkel kiegészítjük az Ön elképzeléseit.
Több területet is átbeszélünk:
termékkör megismerése
célcsoport megismerése
konkurencia elemzés
lehetséges webáruház funkciók
célok, vágyak
Egyedi, ingyenes árajánlat készítés
Ha minden információ a birtokunkban van az elképzeléseiről, terveiről, akkor készítünk egy ingyenes, kötelezettségektől mentes árajánlatot a webáruház elkészítésére.
Szerződés
Amennyiben az ajánlatunkat elfogadja, előkészítjük és átküldjük a szerződés tervezetet, amit az Ön észrevételei alapján módosítunk, véglegesítünk.
Domain név kiválasztása
Ügyfeleink egy részének már van ötlete a webshop domain nevére (vagy akár van is lefoglalt domain neve), mások pedig még most találják ki. A megfelelő domain név kiválasztása nagyon fontos, ugyanis ez az egyik olyan része a webshopnak, melyet nehéz megváltoztatni a későbbiekben.
A domain név lehet kulcsszavas vagy egyedi (pl. a cég nevét tartalmazza), arra kell figyelni, hogy legyen viszonylag rövid (maximum 10-15 karakteres), legyen könnyen leírható, megjegyezhető. Ezek a tulajdonságok segíteni fognak abban, hogy webáruházad sikeres, felhasználóbarát legyen.
A tárhely szolgáltatás részletei
A cégünk által használt tárhelyek a lehető legjobb megoldást nyújtják ügyfeleink számára. Webáruházaink egy éves tárhely szolgáltatással készülnek, valamint lehetőség van egyedi e-mail címmel rendelkező fiókok készítésére is.
Tárhelyünkön rendszeresen, automatikusan készülnek biztonsági mentések, így probléma esetén könnyedén vissza lehet állítani a webáruházakat egy korábbi, néhány napos állapotra.
A tárhely szolgáltatáshoz tartozik még az SSL titkosítás, a HTTPS készítése is. Webáruházak számára szinte kötelező a HTTPS, a bankkártyás fizetéshez elengedhetetlen, de azoknak a webshopoknak is előnyös, melyek csak utánvéttel és előreutalással történő fizetési lehetőségeket biztosítanak.
Grafikai és ergonómiai tervezés (logó, webáruház design)
A szerződés megkötése után a webáruház készítési folyamat következő lépése elkezdünk dolgozni a webáruház kinézetén. Ha még nincs logója, akkor több tervet is készítünk. A webáruház designt addig finomítjuk, alakítjuk, amíg elnyeri a tetszését, és teljes mértékig azonosulni tud vele. Ez lesz a cég arca, így fontos, hogy maximálisan elégedett legyen vele. A tervezésnél odafigyelünk a az ergonómiai és felhasználhatósági irányelvekre.
Minden webáruházunk egyedi, személyre szabott designnal készül, így ügyfeleinknek kell attól tartaniuk, hogy a vásárlók, látogatók olyan felülettel, kinézettel találkoznak majd, amilyet más cégeknél is láthatnak.
Ha az Ön cége nem rendelkezik még logóval, céges arculattal, igény szerint ezeket is elkészítjük.
Kivitelezés (sitebuilding, webáruház programozás)
A megbeszélt funkciókkal, webshop modulokkal és a végleges designt felhasználva felépítjük a webáruházat. Minden olyan funkció a helyére kerül, elkészül, amit korábban megbeszéltünk. A programozás után a designból egy működő webáruházat kapunk, melynek kinézete a designt, a működése pedig az előre megbeszélt funkciókat fogja tükrözni.
Igény esetén össze lehet kötni a webshopot bankkártyás fizetési rendszerrel, számlázó programmal, raktárkészlet-kezelővel is. A bankkártyás fizetés első lépése, hogy a megbízónak választania kell egy szolgáltatót, akinek a fizetési rendszerét használni szeretné. A magbízó és a szolgáltató szerződéskötését követően a webáruház összeköthető a fizetési terminállal.
A számlázóval történő összekötés jelentősen megkönnyíti a megrendelésekkel kapcsolatos számlázási folyamatot, a webshop működtetését.
A programozás az a folyamat, amely a legtöbb ideig tart egy webshop elkészítése során.
Teszt, termékek feltöltése
A webáruház programozása után elkezdődhet a termékek feltöltése, a rendszer tesztelése. A webáruház termékeinek gyors és hatékony feltöltését csoportos termék importálás modulunk segíti. A termékpaletta összeállítás már a szerződés megkötésekor elkezdődhet, így a fejlesztés végeztével nem kell a termékekre várni, hanem tervezhetjük az oldal indulását. A felmerülő hibákat az indulás előtt javítjuk. Különböző böngészőkön, operációs rendszereken, eszközökön (desktop, mobil, tablet) teszteljük a webáruházat.
Google Analytics és Search Console készítése, telepítése
A Google Analytics és a Search Console a Google ingyenes szolgáltatásai, telepítésük és használatuk sem kerül semmibe, és rengeteg előnnyel szolgálnak a webshop tulajdonosok számára.
A Google Analytics segítségével látogatói statisztikákat láthat webáruházáról, hányan látogatják naponta, mit csinálnak ezek a látogatók, milyen oldalakat, termékeket tekintenek meg, mennyi időt töltenek az oldalon stb.
A Search Console-ban látni lehet a webshop mobilos és egyéb problémáit, azokat a kifejezéseket, melyekre kattintva a Google-ből az oldalra jutnak a látogatók és a webshopra mutató linkeket is.
Webshop átadás és indítás, oktatás
A webáruházat élesítjük. Segítséget nyújtunk az adminisztrációs felület kezelésében, a megrendelések kiszolgálásában.
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás
A webáruház indulása után megkezdődik az oldal népszerűsítése, ez a folyamat következő lépése. A megbeszélt online marketing eszközöket alkalmazva látogatókat viszünk a webshopba. A marketing két legnépszerűbb formája a fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás.
A fizetett hirdetések webshopok esetén a Google Ads és a Google Shopping rendszerét jelentik általában, ezek segítségével hirdetéseket lehet megjeleníteni a Google keresési találatai felett, a Google első oldalán.
A keresőoptimalizálás azokat a folyamatokat, teendőket, javításokat jelenti, melyeket annak érdekében végzünk, hogy a webáruház feljebb jöjjön a Google természetes, nem fizetett találatai között. A SEO az oldalon elvégzett javításokból és a linképítésből áll.
Webáruház üzemeltetés, hosting, utógondozás, felügyelet
Az indulás után sem hagyjuk magára, ha kérdése van, akkor minket elér akár évek múlva is. Nálunk bérelt tárhelyét folyamatosan felügyeljük. Ha bármilyen új ötletünk támad, akkor arról értesítjük és egyeztetünk az új, hasznos funkciók beépítéséről. Általában a webáruház elkészülte után sem szűnik meg a kapcsolat, mert nagyon sok új, egyedi ötlete szokott lenni ügyfeleinknek, amiket szívesen megvalósítunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.